Reklamationer og proceduren hertil

Reklamationer / defekter:
Jeg ønsker at få min varer repareret eller en defekt udbedret – hvad gør jeg?

Først skal det afgøres om der er tale om en gyldig reklamation:

I en reklamationssag er det vigtigt at understrege, at det afgørende ikke være tidsaspektet, men i stedet hvorledes produktet er blevet benyttet op til en evt. skade / defekt.
Med dette menes, at det er muligt at pådrage en skade efter blot få sekunder såfremt det ikke er blevet behandlet korrekt jf. forskrifterne i manualen eller udenfor almindelig forventelig håndtering.

Typisk vil risikoen for skader, ødelæggelser samt defekter være højst i den første del af produktets ibrugtagning, dette da brugeren endnu ikke her har lært at styre modellen / produktet, som f.eks. en drone, bil eller en helikopter.
Derudover er det altid fornuftigt at læse manualen forud for ibrugtagning, da mange fejlkilder opstår her.
Vi oplever jævnligt at blive kontaktet af kunder, hvor ovenstående har været gældende.
En skade, som der er pådraget produktet under brug, vil ikke være omfattet af garantien/reklamationsretten på produktet.
En skade, som der pådrages produktet pga. forkert brug, vil ikke være omfattet af garantien/reklamationsretten på produktet.

Skyldes en skade en påkørsel, styrt, slid, overbelastning, fejlhåndtering m.v. er det ikke en gyldig reklamation.

Alle reklamationer, som indsendes, og hvor det konstateres at der ikke er tale om en gyldig reklamation, vil blive pålagt et undersøgelsesgebyr på 250,-
Vi modtager ofte reklamationer, som ikke er gyldige garantisager hvor der bruges mange mandetimer, og derfor er vi nødsaget til at håndhæve dette gebyr.
Du kan med fordel inden indsendelse af en reklamation gennemgå din sag, og lave en kritisk vurdering af reklamationen. Hertil undersøge jf. manualens anvisninger.

Alle gyldige reklamationer vil naturligvis blive håndteret professionelt og hurtigst muligt.
Gældende lovgivning på området følges. Vi kan henvise til: www.Forbrug.dk , som netop har en del nyttig information på området.

Jeg vil gerne indsende min reklamation – hvad gør jeg?
Gyldige reklamationer indsendes til:

Fjernstyret
Amalienborgvej 57
9400 Nørresundby

Her vedlagt årsag til indlevering samt ordrenummer.
Reklamationer uden ordrenummer og/eller kontaktoplysninger vil ikke kunne behandles.
Fjernstyret.dk skal kontaktes inden en reklamation indsendes – kontakt Fjernstyret.dk HER

Fuld refundering:
Alle varer/produkter, som aldrig har været taget i brug, vil blive refunderet med det fulde beløb – såfremt de indleveres i deres originale intakte emballage.
Fuld refundering vil ikke mulig såfremt en varer/et produkt har været taget i brug. Refundering jf. Forbrug.dk
Såfremt en skade/defekt opstår kan fejlen ønskes udbedret af Fjernstyret.dk, men kun såfremt denne har en gyldig reklamationsårsag.
Se nærmere under “Reklamation / defekter”.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *