Information om refunderinger, reklamationer / RMA samt garanti hos Fjernstyret.dk

Fjernstyret.dk overholder gĂŚldende lovgivning pĂĽ omrĂĽdet for refundering, garanti samt reklamation.
Se eventuelt mere hos Forbrug.dk

Jeg ønsker refundering af en vare:

Alle varer/produkter, som der returneres ubrugte og i ubrudt samt intakt emballage vil blive refunderet med det fulde beløb.
Fuld refundering vil ikke mulig süfremt en varer/et produkt har vÌret taget i brug og/eller süfremt emballagen er ødelagt og/eller mangelfuld.
Refundering vil derfor enten blive afvist, eller der vil blive givet en delvis refundering jf. Forbrug.dk

SĂŚrligt:
Fjernstyret.dk har 30 dages fuld returret.
SÌrligt gÌldende vedrørende julegaver: Fjernstyret.dk bytter og refunderer julegaver frem til ultimo januar i det nye ür.

Min refundering kan indsendes, hvad gør jeg?
Den indsendes til:

Fjernstyret
Amalienborgvej 57
9400 Nørresundby

Her skal der vedlĂŚgges ĂĽrsag til indlevering samt ordreference eller ordrenummer - inkl. kopi af evt. korrespondance.
Reklamationer uden ordrenummer eller ordrereference samt kontaktoplysninger vil ikke blive behandlet.

Ved tvivl omkring refundering kontakt da Fjernstyret.dk HER

Jeg har en defekt vare, som jeg ønsker at reklamere over, hvad gør jeg?

Alle reklamationer, som indsendes, og hvor det konstateres at der ikke er tale om en gyldig reklamation, vil blive pülagt et undersøgelsesgebyr pü 250,-
Fjernstyret.dk modtager mange modeller, som bliver indsendt som formodet reklamationssager, som dog viser sig ikke at vĂŚre det. Her vil gebyret pĂĽ 250 kr. bliver pĂĽlagt samt evt. fragt og evt. ekstra eller sĂŚrlige omkostninger i samme forbindelse.
Dette gebyr vil altid blive opkrĂŚvet sĂĽfremt det ikke er en gyldig reklamation.
Derfor:

Først skal du med kritiske øjne gennemgü eller undersøge lidt nÌrmere omkring ürsagen til fejlen. Med dette menes, at du f.eks. skal skifte og/eller oplade batteri(erne), tjekke om du har tÌndt for strømmen, tjekke efter løse ledninger, tjekke mekaniske dele (er der f.eks. sten i mekanikken) m.v.
Derefter skal du rüdføre dig i den tilhørende manuel til produktet. Kan det du oplever afhjÌlpes jf. manualen?
Ved tekniske spørgsmül er et godt forum til løsninger Youtube.com hvor man büde kan se og høre diverse tekniske vejledninger.

BEMÆRK:
Garantien eller reklamationsretten er IKKE gĂŚldende sĂĽfremt en del er knĂŚkket eller blevet skadet under brug.
LÌs følgende:

I en reklamationssag er det vigtigt at understrege, at det afgørende ikke er tidsaspektet hvori produktet er blevet brugt, men i stedet hvorledes produktet er blevet benyttet i denne tid.
Med dette menes, at det er muligt at püdrage en skade efter blot fü sekunder, süfremt det ikke er blevet behandlet korrekt jf. forskrifterne i manualen eller indenfor almindelig forventelig og fornuftig hündtering.

Typisk vil risikoen for skader, ødelÌggelser samt defekter vÌre højst i den første del / de første minutter af produktets ibrugtagning, dette da brugeren endnu ikke helt er fortrolig med at styre modellen, som f.eks. en drone, bil eller en helikopter.
Vi oplever ofte, at kunder f.eks. kører direkte ind i en vÌg eller lignende genstand, og en eller flere dele knÌkker deraf. Dette er naturligvis ikke en reklamationssag.
Heldigvis er det blot at erhverve sig de manglende dele, som kan findes under reservedele HER
Søger du en konkret reservedel? I din manual kan du finde reservedelsnummeret pü den del, som du søger. Typisk vil der vÌre et decideret splitdiagram, hvor hver enkelt del kan forefindes.

SÌrligt vedrørende batterier:

- LiPo-batterier:

Afladet LiPo-batterier er ikke dĂŚkket som reklamationer, her f.eks.:

  • Modeller, som f.eks. helikoptere eller droner, som indeholder LiPo-batterier, som er blevet efterladt tĂŚndte er ikke en gyldig reklamation.
  • LiPo-batterier som er efterladt i en tĂŚndt model vil blive afladet. Det er ikke en gyldig reklamation.
  • LiPo-batterier som er afladet under de tilladte vĂŚrdier er ikke en gyldig reklamation.
  • LiPo-batterier som er efterladt i lĂŚngere tid uden jĂŚvnlig opladning / kontrol / storage mode er ikke en gyldig reklamation.

- NiMh-batterier

NiMh-batterier skal benyttes løbende ellers vil cellerne langsomt gü til.
Et ubenyttet NiMh-batteri, som har ligget ubrugt i f.eks. et halvt til helt ĂĽrs tid vil ikke vĂŚre en reklamationssag.
Oplever du begrÌnset køretid pü dit NiMh-batteri?
Prøv at oplade det fuldt og derefter køre det helt i bund i op til 5 gange. I de fleste tilfÌlde vil et NiMh-batterier kunne "vÌkkes til live igen" med denne metode.

SÌrligt vedrørende fjernstyrede biler pü nitro:

SĂŚrligt nitro kan drille rigtig meget - herunder justering af samme.
Fjernstyret.dk henviser altid til producentens manual i forhold til tilkørsel af bilen, da de forskellige producenter kan foreskrive forskellige fremgangsmetoder.

Derudover kan materiale som f.eks. Nitrobogen, vĂŚre et godt sted at starte sĂĽfremt der er problemer med justeringen.

De typiske fejl skyldes i 99% af tilfÌldene følgende:

  • Forkert eller gammel nitro brĂŚndstof - dette er ikke en reklamation.
  • Fejljustering af bund- og top-skruerne - dette er ikke en reklamation.
  • Ødelagt tĂŚndrør. Under tilkørsel er det normalt, at et gløderør gĂĽr til - det er ikke en reklamation.

Indsendte biler pĂĽ nitro, hvor det blot kan konstateres, at motoren ikke har vĂŚret justeret korrekt vil blive pĂĽlagt reklamationsgebyret pĂĽ 250 kr. + evt. forsendelse samt ekstraomkostninger.
Det er derfor vigtigt, at alt er gennemgĂĽet inden indsendelse eller indlevering til Fjernstyret.dk

Jeg vil forsat gerne indsende min gyldige reklamation – hvad gør jeg?

Fjernstyret.dk skal kontaktes inden en reklamation indsendes – kontakt Fjernstyret.dk HER

Gyldige reklamationer indsendes til:

Fjernstyret
Amalienborgvej 57
9400 Nørresundby

Her skal der vedlĂŚgges ĂĽrsag til indlevering samt ordrenummer.
Reklamationer uden ordrenummer og/eller kontaktoplysninger vil ikke kunne behandles.