Daglig afsendelse frem til kl. 15:00

Information om refunderinger, reklamationer / RMA samt garanti hos Fjernstyret.dk

Vores online reklamationssformular findes på: https://service.fjernstyret.dk/

Generel information om reklamationer:

Reklamationer, refunderinger 

Fjernstyret.dk overholder gældende lovgivning på området for refundering, garanti samt reklamation.
Se eventuelt mere hos Forbrug.dk

Jeg ønsker refundering af en vare:

Alle varer/produkter, som der returneres ubrugte og i ubrudt samt intakt emballage vil blive refunderet med det fulde beløb.
Fuld refundering vil ikke mulig såfremt en varer/et produkt har været taget i brug og/eller såfremt emballagen er ødelagt og/eller mangelfuld.
Refundering vil derfor enten blive afvist, eller der vil blive givet en delvis refundering jf. Forbrug.dk

Særligt:
Hos Fjernstyret.dk har du 14 dages fuld returret.
Særligt gældende vedrørende julegaver: Fjernstyret.dk bytter og refunderer julegaver frem til ultimo(slutningen af) januar i det nye år.

Min refundering kan indsendes, hvad gør jeg?
Den indsendes til:

Fjernstyret
Amalienborgvej 57
9400 Nørresundby

Der kan også indleveres dog kun i de tilgængelige tidspunkter, se mere information omkring indlevering findes HER

Her skal der vedlægges årsag til indlevering samt ordrereference (en række bogstaver) - inkl. kopi af evt. korrespondance.
Reklamationer uden rdrereferencer samt kontaktoplysninger kan ikke behandles.

Ved tvivl omkring refundering kontakt da Fjernstyret.dk HER

Jeg har en defekt vare, som jeg ønsker at reklamere over, hvad gør jeg?

Alle reklamationer, som indsendes, og hvor det konstateres at der ikke er tale om en gyldig reklamation, vil blive afregnet med minimum 150 kr. (en ½ times arbejde).
Ã…rsag:
Fjernstyret.dk modtager desværre mange modeller, som bliver indsendt som reklamationssager, som dog viser sig ikke at være det. Her vil overnævnte beløb blive gældende. Hertil evt. fragt samt særlige omkostninger i samme forbindelse.
Dette gebyr vil altid blive opkrævet såfremt det ikke er en gyldig reklamation.

Vi anbefalder derfor følgende inden en reklamation indsendes:

Først skal du med kritiske øjne gennemgå eller undersøge lidt nærmere omkring årsagen til fejlen. Med dette menes, at du f.eks. skal skifte og/eller oplade batteri(erne), tjekke om du har tændt for strømmen, tjekke efter løse ledninger, tjekke mekaniske dele (er der f.eks. sten i mekanikken) m.v.
Derefter skal du rådføre dig i den tilhørende manuel til produktet. Kan det du oplever afhjælpes jf. manualen?
Ved tekniske spørgsmål er et godt forum til løsninger Youtube.com hvor man både kan se og høre diverse tekniske vejledninger.

BEMÆRK:
Garantien eller reklamationsretten er IKKE gældende såfremt en del er knækket eller blevet skadet under brug.
Læs følgende:

I en reklamationssag er det vigtigt at understrege, at det afgørende ikke er tidsaspektet hvori produktet er blevet brugt, men i stedet hvorledes produktet er blevet benyttet i denne tid.
Med dette menes, at det er muligt at pådrage en skade efter blot få sekunder, såfremt det ikke er blevet behandlet korrekt jf. forskrifterne i manualen eller indenfor almindelig forventelig og fornuftig håndtering.

Typisk vil risikoen for skader, ødelæggelser samt defekter være højst i den første del / de første minutter af produktets ibrugtagning, dette da brugeren endnu ikke helt er fortrolig med at styre modellen, som f.eks. en drone, bil eller en helikopter.
Vi oplever ofte, at kunder f.eks. kører direkte ind i en væg eller lignende genstand, og en eller flere dele knækker deraf. Dette er naturligvis ikke en reklamationssag.
Heldigvis er det blot at erhverve sig de manglende dele, som kan findes under reservedele HER
Søger du en konkret reservedel? I din manual kan du finde reservedelsnummeret på den del, som du søger. Typisk vil der være et decideret splitdiagram, hvor hver enkelt del kan forefindes.

Særligt vedrørende batterier:

- LiPo-batterier:

Afladet LiPo-batterier er ikke dækket som reklamationer, her f.eks.:

  • Modeller, som f.eks. helikoptere eller droner, som indeholder LiPo-batterier, som er blevet efterladt tændte er ikke en gyldig reklamation.
  • LiPo-batterier som er efterladt i en tændt model vil blive afladet. Det er ikke en gyldig reklamation.
  • LiPo-batterier som er afladet under de tilladte værdier er ikke en gyldig reklamation.
  • LiPo-batterier som er efterladt i længere tid uden jævnlig opladning / kontrol / storage mode er ikke en gyldig reklamation.

- NiMh-batterier

NiMh-batterier skal benyttes løbende ellers vil cellerne langsomt gå til.
Et ubenyttet NiMh-batteri, som har ligget ubrugt i f.eks. et halvt til helt års tid vil ikke være en reklamationssag.
Oplever du begrænset køretid på dit NiMh-batteri?
Prøv at oplade det fuldt og derefter køre det helt i bund i op til 5 gange. I de fleste tilfælde vil et NiMh-batterier kunne "vækkes til live igen" med denne metode.

Særligt vedrørende fjernstyrede biler på nitro:

Særligt nitro er en kilde til mange frustrationer - herunder justering af f.eks. karburator.
Fjernstyret.dk henviser altid til producentens manual i forhold til tilkørsel af bilen, da de forskellige producenter kan foreskrive forskellige fremgangsmetoder.
De typiske fejl skyldes i 99% af tilfældene følgende:

  • Forkert eller gammel nitro brændstof - dette er ikke en reklamation.
  • Fejljustering af bund- og top-skruerne - dette er ikke en reklamation.
  • Ødelagt tændrør. Under tilkørsel er det normalt, at et gløderør gÃ¥r til - det er ikke en reklamation.

Indsendte biler på nitro, hvor det blot kan konstateres, at motoren ikke har været justeret korrekt vil blive afregnet jf. ovenstående.
Det er derfor vigtigt, at alt er gennemgået inden indsendelse eller indlevering til Fjernstyret.dk

Jeg vil forsat gerne indsende min gyldige reklamation – hvad gør jeg?

Udfyldt formularen her: https://service.fjernstyret.dk/