Information om refunderinger, reklamationer / RMA samt garanti hos Fjernstyret.dk

Fjernstyret.dk overholder gældende lovgivning på området for refundering, garanti samt reklamation.
Se eventuelt mere hos Forbrug.dk

Jeg √łnsker refundering af en vare:

Alle varer/produkter, som der returneres ubrugte og i ubrudt samt intakt emballage vil blive refunderet med det fulde bel√łb.
Fuld refundering vil ikke mulig s√•fremt en varer/et produkt har v√¶ret taget i brug og/eller s√•fremt emballagen er √łdelagt og/eller mangelfuld.
Refundering vil derfor enten blive afvist, eller der vil blive givet en delvis refundering jf. Forbrug.dk

Særligt:
Fjernstyret.dk har 30 dages fuld returret.
S√¶rligt g√¶ldende vedr√łrende julegaver: Fjernstyret.dk bytter og refunderer julegaver frem til ultimo januar i det nye √•r.

Min refundering kan indsendes, hvad g√łr jeg?
Den indsendes til:

Fjernstyret
Amalienborgvej 57
9400 N√łrresundby

Her skal der vedlægges årsag til indlevering samt ordreference eller ordrenummer - inkl. kopi af evt. korrespondance.
Reklamationer uden ordrenummer eller ordrereference samt kontaktoplysninger vil ikke blive behandlet.

Ved tvivl omkring refundering kontakt da Fjernstyret.dk HER

Jeg har en defekt vare, som jeg √łnsker at reklamere over, hvad g√łr jeg?

Alle reklamationer, som indsendes, og hvor det konstateres at der ikke er tale om en gyldig reklamation, vil blive p√•lagt et unders√łgelsesgebyr p√• 250,-
Fjernstyret.dk modtager mange modeller, som bliver indsendt som formodet reklamationssager, som dog viser sig ikke at være det. Her vil gebyret på 250 kr. bliver pålagt samt evt. fragt og evt. ekstra eller særlige omkostninger i samme forbindelse.
Dette gebyr vil altid blive opkrævet såfremt det ikke er en gyldig reklamation.
Derfor:

F√łrst skal du med kritiske √łjne gennemg√• eller unders√łge lidt n√¶rmere omkring √•rsagen til fejlen. Med dette menes, at du f.eks. skal skifte og/eller oplade batteri(erne), tjekke om du har t√¶ndt for str√łmmen, tjekke efter l√łse ledninger, tjekke mekaniske dele (er der f.eks. sten i mekanikken) m.v.
Derefter skal du r√•df√łre dig i den tilh√łrende manuel til produktet. Kan det du oplever afhj√¶lpes jf. manualen?
Ved tekniske sp√łrgsm√•l er et godt forum til l√łsninger Youtube.com hvor man b√•de kan se og h√łre diverse tekniske vejledninger.

BEMÆRK:
Garantien eller reklamationsretten er IKKE gældende såfremt en del er knækket eller blevet skadet under brug.
L√¶s f√łlgende:

I en reklamationssag er det vigtigt at understrege, at det afg√łrende ikke er tidsaspektet hvori produktet er blevet brugt, men i stedet hvorledes produktet er blevet benyttet i denne tid.
Med dette menes, at det er muligt at pådrage en skade efter blot få sekunder, såfremt det ikke er blevet behandlet korrekt jf. forskrifterne i manualen eller indenfor almindelig forventelig og fornuftig håndtering.

Typisk vil risikoen for skader, √łdel√¶ggelser samt defekter v√¶re h√łjst i den f√łrste del / de f√łrste minutter af produktets ibrugtagning, dette da brugeren endnu ikke helt er fortrolig med at styre modellen, som f.eks. en drone, bil eller en helikopter.
Vi oplever ofte, at kunder f.eks. k√łrer direkte ind i en v√¶g eller lignende genstand, og en eller flere dele kn√¶kker deraf. Dette er naturligvis ikke en reklamationssag.
Heldigvis er det blot at erhverve sig de manglende dele, som kan findes under reservedele HER
S√łger du en konkret reservedel? I din manual kan du finde reservedelsnummeret p√• den del, som du s√łger. Typisk vil der v√¶re et decideret splitdiagram, hvor hver enkelt del kan forefindes.

S√¶rligt vedr√łrende batterier:

- LiPo-batterier:

Afladet LiPo-batterier er ikke dækket som reklamationer, her f.eks.:

  • Modeller, som f.eks. helikoptere eller droner, som indeholder LiPo-batterier, som er blevet efterladt t√¶ndte er ikke en gyldig reklamation.
  • LiPo-batterier som er efterladt i en t√¶ndt model vil blive afladet. Det er ikke en gyldig reklamation.
  • LiPo-batterier som er afladet under de tilladte v√¶rdier er ikke en gyldig reklamation.
  • LiPo-batterier som er efterladt i l√¶ngere tid uden j√¶vnlig opladning / kontrol / storage mode er ikke en gyldig reklamation.

- NiMh-batterier

NiMh-batterier skal benyttes l√łbende ellers vil cellerne langsomt g√• til.
Et ubenyttet NiMh-batteri, som har ligget ubrugt i f.eks. et halvt til helt års tid vil ikke være en reklamationssag.
Oplever du begr√¶nset k√łretid p√• dit NiMh-batteri?
Pr√łv at oplade det fuldt og derefter k√łre det helt i bund i op til 5 gange. I de fleste tilf√¶lde vil et NiMh-batterier kunne "v√¶kkes til live igen" med denne metode.

S√¶rligt vedr√łrende fjernstyrede biler p√• nitro:

Særligt nitro kan drille rigtig meget - herunder justering af samme.
Fjernstyret.dk henviser altid til producentens manual i forhold til tilk√łrsel af bilen, da de forskellige producenter kan foreskrive forskellige fremgangsmetoder.

Derudover kan materiale som f.eks. Nitrobogen, være et godt sted at starte såfremt der er problemer med justeringen.

De typiske fejl skyldes i 99% af tilf√¶ldene f√łlgende:

  • Forkert eller gammel nitro br√¶ndstof - dette er ikke en reklamation.
  • Fejljustering af bund- og top-skruerne - dette er ikke en reklamation.
  • √ėdelagt t√¶ndr√łr. Under tilk√łrsel er det normalt, at et gl√łder√łr g√•r til - det er ikke en reklamation.

Indsendte biler på nitro, hvor det blot kan konstateres, at motoren ikke har været justeret korrekt vil blive pålagt reklamationsgebyret på 250 kr. + evt. forsendelse samt ekstraomkostninger.
Det er derfor vigtigt, at alt er gennemgået inden indsendelse eller indlevering til Fjernstyret.dk

Jeg vil forsat gerne indsende min gyldige reklamation ‚Äď hvad g√łr jeg?

Fjernstyret.dk skal kontaktes inden en reklamation indsendes ‚Ästkontakt Fjernstyret.dk HER

Gyldige reklamationer indsendes til:

Fjernstyret
Amalienborgvej 57
9400 N√łrresundby

Her skal der vedlægges årsag til indlevering samt ordrenummer.
Reklamationer uden ordrenummer og/eller kontaktoplysninger vil ikke kunne behandles.